dinsdag 16 april 2013

Fysieke klachten


Ik wist helemaal niet dat rouwen ook zoveel fysieke klachten kan geven! Ik heb last van hartkloppingen, adrenalinestoten, benauwdheid, gejaagd gevoel... Volgens deze site is hartpijn normaal (65-75% van de rouwenden heeft hartritmestoornissen). Mijn bedrijfsarts adviseerde betablokkers omdat die de hartslag wat dempen maar niet suf maken of emoties onderdrukken. Het sprak me wel aan en ben gisteren naar de huisarts geweest. Die wil eerst dat ik bloed laat prikken op schildklier en nierfunctie (?!) maar ik zie er zo enorm tegenop tegen dat bloedprikken! Het verlamd me helemaal.

Ik ben mijn hele leven al een goede slaper. Ik heb het ook altijd gewaardeerd en het mijn redding genoemd. Maar sinds ik in de nacht van 11 op 12 februari 's nachts wakker gebeld werd door het ziekenhuis heb ik geen nacht meer normaal geslapen. Eerst een hele periode gehad dat ik tussen 4 en 5 uur wakker werd met hartkloppingen en dan gaan liggen malen om vervolgens om 7 uur weer in slaap te vallen. Nu veel nachtmerries, zweten, angstig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten