maandag 15 april 2013

Eten

Jacob heeft 13 jaar voor me gekookt. Heel soms kookte ik iets, bijvoorbeeld risotto en als we etentjes gaven kookten we samen of ieder een deel, maar normaal gesproken kookte hij ALTIJD! Veel vlees want Jacob was een echte vleesliefhebber. Op zijn repertoire stond vaak, entrecote of biefstuk met bearnaise, champignon of rode wijnsaus, coq au vin, sudderlapjes met rode kool, semoor djawa, pikante eieren, bami met zelfgemaakte pindasaus, roergebakken spinazie met pijnboompitjes en rozijnen, hutspot met rundersaucijsjes, gehaktballen met gebakken uitjes erdoor, spagetti bolognese, pasta met spekjes champignons & truffel, zelfgemaakte sateetjes vd bbq!, lof uit de oven, witlof met ham en kaas, asperges met ham ei & hollandaisesaus, chili con carne, kip kerrie rijst, zelfgemaakte hamburgers met uienringen, andijvierolletjes met spek, zelfgemaakte tomatensoep. Nooit iets kant en klaars, altijd zoveel mogelijk vers en traditioneel. Slow cooking. Lekker! Soms fantaseerde hij iets waarvan ik zei maak dat nog eens maar dan wist hij niet meer hoe hij het gemaakt had. Damn wat mis ik hem!

Sinds Jacob dood is heb ik niet meer echt voor mezelf gekookt tot vanavond.Het werd mihoen met in ieder geval verse groenten. Mijn smaak is ook veranderd. Sinds zijn dood heb ik zin in zachte, zoete smaken als banaan, kaas, rozijnenbrood, kip, vis, middenoosten smaakjes als humus ed. Helaas ga ik 's avonds ook nogal eens de leegte weg-eten.

Jacob aan de bbq in onze tuin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten