dinsdag 16 april 2013

What are the odds?

Op 18 december 1987 overleed mijn toenmalige vriend Rico op zijn 23e aan kanker, hij was 9 maanden ziek geweest. Ik was ook 23 en we hadden 6,5 jaar een relatie. Nadien verdeelde ik het leven in voor en na Rico. Ik bleef 12 jaar alleen.

In 2000 leerde ik Jacob kennen op Valentijnsdag. In 2004, het jaar waarin we trouwden was ik 3x zwanger en kreeg 3x een miskraam binnen een half jaar. De laatste zwangerschap was tot stand gekomen op huwelijksreis en ik testte positief op Jacobs verjaardag. Ondanks de mooie voortekenen mocht het ook die keer niet zo zijn. Hierna ben ik nooit meer zwanger geworden.

Op 4 december 2012 kreeg Jacob de diagnose maagkanker op zijn 50e. Maar er waren geen uitzaaiingen, de chirurg zei dat hij hem beter ging maken en vol goede moed begonnen we aan het zware traject van chemo's, maagverwijdering en meer chemo's. Helaas kreeg Jacob tijdens de 2e chemokuur een darminfectie gevolgd door een maagperforatie waar hij niet meer van hersteld is. Jacob is op Valentijnsdag 2013 overleden, net iets meer dan 2 maanden na de diagnose.

Wat is de kans dat je in je leven een partner verliest, na 3 miskramen kinderloos blijft en vervolgens nog een partner verliest. En dat alles voor je 50e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten